Uncategorized

Neal Math & Science Academy Prepares for Earth Day Celebration

Date:
Saturday, April 22nd from 1:30-3:30pm

Location:
Neal Math & Science Academy Greenhouse

Students and staff at Neal Math & Science Academy are preparing for our Earth Day celebration. Under the guidance from Science teachers, Mrs. Welner, Mrs. Xavier and Mrs. O’Connor, students have been learning about growing 100% natural organic plants and vegetables.
On Saturday, April 22, 2017 from 1:30 – 3:30 pm we will be celebrating Earth Day with a variety of family friendly activities including; demonstrations, Upcycle/Recycle Art Gallery, craft projects and an Earth Day March.  We will also be selling seedlings.  We hope to see everyone on Saturday, April 22nd from 1:30-3:30 at the Neal Math & Science Academy Greenhouse.

NMSA students warm the lives of over a hundred people!

Sixth grade students in Ms. Xavier’s and Ms. Welner’s EPIC (Extended, Personal, Instructional and Communal) work class, made over 160 scarves to donate to PADS of Lake County. The students took the “communal” work portion of EPIC to a new level this holiday season as they took on a project to warm the lives of other people.

Ms. Xavier and Ms. Welner, NMSA 6th grade Science teachers, helped organize the students’ idea into reality. They worked together with the students and made a connection with PADS of Lake County through the assistance of Ms. Westerberg and Ms. Jones, Long-Term Subs with NMSA and PADS volunteers, to donate the scarves.

Thank you NMSA students for making a difference in our community!

NMSA-Padre / Familiar Compacto

NMSA-Padre / Familiar Compacto

 

Neal Academia de Matemáticas y Ciencia y los padres de los estudiantes que participan en actividades, servicios y programas financiados por los estudiantes NMSA Título I, Parte A de la Ley de Educación Primaria y Secundaria (ESEA), y están de acuerdo en que este pacto se describe cómo los padres, el el personal escolar en su totalidad, y los estudiantes compartirán la responsabilidad de mejorar el rendimiento académico de los estudiantes y los medios por los cuales la escuela y los padres construirán y desarrollarán una asociación que hará lo siguiente:

Ayuda a los estudiantes a alcanzar altos criterias NMSA

Garantizar la satisfacción de la misión y la visión de nuestra escuela.

 

Misión: La comunidad NMSA está dedicada al crecimiento social, emocional y académico y el éxito de todos nuestros estudiantes para que puedan prosperar dentro de una sociedad global.

 

Visión: Vamos a crear un entorno que permite a todos los estudiantes para obtener altos niveles de rendimiento mediante el establecimiento de expectativas rigurosas, los sistemas de apoyo a la implementación y proporcionar experiencias de aprendizaje individualizadas.

 

Este compacto de escuela-padre estara en efecto durante el año escolar 2015-2016.

 

Responsabilidades de la escuela

 

NMSA hará lo siguiente:

 

Proveer un currículo de alta calidad e instrucción en un ambiente de aprendizaje propicio y eficaz que permita a los participantes cumplir con los criterios académicos del estado de la siguiente manera:

 

NMSA ha establecido, o está estableciendo, un ámbito curricular y secuencia  para cada materia.Cada materia-ya sea relacionada con núcleo o de otro modo, están alineados con los estándares de preparación básicos comunes. NMSA proporciona instrucción a los estudiantes en base a las necesidades del estudiante. Además de nuestros cursos generales que se alinean con otras ofertas de cursos nivel de escuela secundaria, tenemos 2 cursos avanzados para lengua y literatura y 2 cursos avanzados de matemáticas que permitirán a los estudiantes obtener créditos en el nivel de la escuela secundaria al terminar el año escolar 2015-2016. También tenemos un curso avanzado de ciencias para los estudiantes en el sexto grado. El año que viene, vamos a desplegar clases avanzadas  de matemáticas y lengua y literatura en todos los grados para asegurar que estamos empujando a nuestros estudiantes para alcanzar su potencial.

NMSA también ofrece una serie de cursos de intervención y el nivel de instrucción para que nuestra serie continua de servicios satisface las necesidades de todos nuestros estudiantes. Tenemos un curso de intervención de Matemáticas y lengua y literatura que proporcionan a los estudiantes con habilidades básicas de lectura y el desarrollo de fonético y la suma y resta de habilidades.

Todos los días, los estudiantes se proporcionan más tiempo para experimentar enriquecimientos como el reciclaje, la codificación, la siembra de efecto invernadero, el teatro, la música, así como etc..as tiempo para trabajar en las habilidades fundamentales como la diagramación frase, nuevos estudios, programas de matemáticas basados ​​en computadoras que hacen un seguimiento y controlar el crecimiento del estudiante.

Cada día, los maestros se reúnen con los entrenadores de instrucción durante las comunidades profesionales de aprendizaje del seguimiento de sus datos en el aula. Los maestros buscan las fortalezas y debilidades de sus estudiantes individuales y modificar y ajustar su instrucción. Del mismo modo, si y cuando los profesores ven la necesidad surgen en el aula, que colocan a los estudiantes en grupos dentro de sus aulas para asegurar que los estudiantes están siendo desafiados o un apoyo eficaz.

Conferencias de padres dirigidas por los estudiantes durante el cual se discutirá este pacto lo que se refiere al logro del niño individual. En concreto, se llevarán a cabo dichas conferencias:

 

Proveer a los padres informes frecuentes sobre el progreso de sus hijos. Específicamente, la escuela proporcionará informes de la siguiente manera:

Conferencias de otoño y primavera a través de conferencias dirigidas por estudiantes

Familias para el Éxito del Estudiante.

 

Proveer a los padres acceso razonable al personal. Específicamente, el personal estará disponible para consultas con los padres de la siguiente manera:

 

Los padres son capaces de conectar con los miembros del personal en cualquier momento a través del teléfono o correo electrónico que aparece en la página web de la escuela.

 

Los padres también pueden solicitar conferencias con los maestros en cualquier momento durante el año escolar. Los maestros tienen períodos específicos “plan” que pueden reunirse con los padres y / o antes o después de la escuela en base a las peticiones de los padres.

 

Adicionalmente, las conferencias en NMSA están programadas únicamente  a otros edificios en el distrito. Nuestro formato es como tal:

2 horas de Drop-In Conferencias de 15 minutos cada uno. En este momento, los padres / tutores pueden visitar cualquiera de los maestros que él / ella desea.

2 horas de Conferencias del equipo prevista para el 30 minutos cada uno. Estos son dirigidas por estudiantes. Los estudiantes muestran artefactos que apoyan su mejor trabajo mientras que los maestros comparten las fortalezas del estudiante, áreas que necesitan mejorar, y en el aula y los datos nacionales de evaluación. Los padres pueden llamar a la creación de estas conferencias. Los maestros tienen una lista de 10-15 familias que llaman para solicitar citas con también.

 

Por último, Familias 4 Éxito del Estudiante proporciona toda la comunidad escolar la oportunidad de acceder a personal. Los miembros del personal, junto con la colaboración de nuestros socios de la comunidad (NCCP), se desarrollan los acontecimientos participar en las tardes, al menos, una vez al trimestre. datos de la escuela es compartida. los datos individuales de los estudiantes también se comparte coincidiendo con los recursos con las intervenciones y estrategias para ayudar a los estudiantes sigan creciendo en el país.

 

Proporcionar a los padres oportunidades para ser voluntario y participar en las clases de sus hijos y observar las actividades de clase, de la siguiente manera:

 

Los padres pueden ser voluntarios a través de los Padres y Maestros NMSA y diversas oportunidades de nivel de grado. Durante los eventos de toda la escuela es preferido participación de los padres / tutores. Estamos en condiciones de apoyar a los padres en el aula a través de actividades programadas con antelación y comunicación con los maestros / AP Grado-nivel. Los ejemplos de participación serían durante asambleas culturales, clubes escolares y eventos especiales en el aula. Nuestro objetivo es que los padres siempre se sientan bienvenidos en la escuela, mientras se mantiene un entorno centrado en el bienestar del estudiante y la educación.

Responsabilidades de los padres y de la familia

Nosotros, como padres, apoyaremos el aprendizaje de nuestros estudiantes de las siguientes maneras:

Describir las formas en que los padres apoyar el aprendizaje de sus hijos, tales como:

Supervisar la asistencia.

cantidad seguimiento de los niños ven la televisión.

La participación, cuando sea apropiado, en decisiones relacionadas con la educación de mi hijo.

Promover el uso positivo del tiempo extracurricular de mi hijo.

Mantenerse informado sobre la educación de mi hijo y comunicarse con la escuela de inmediato a leer todos los avisos de la escuela o el distrito escolar ya sea recibida por mi hijo o por correo y responder, según el caso.

Servir, en la medida posible, en grupos de asesoramiento sobre políticas, como ser el Título I, Parte A representante de los padres en el Equipo de Mejora de la Escuela de la escuela, el Comité Asesor de Título I Política, el Distrito de todo el Consejo Asesor de Políticas, el Comité de Médicos del Estado , el equipo de apoyo de la escuela u otros grupos de asesoramiento de la escuela o de política.

Responsabilidades de los Estudiantes

Nosotros, como estudiantes, compartiremos la responsabilidad de mejorar nuestro rendimiento académico y lograr los altos estándares del estado. En concreto, vamos a:

Describir las formas en que los estudiantes apoyarán a sus logros académicos, tales como:

Hacer mi tarea todos los días y pedir ayuda cuando la necesite.

Leer por lo menos 30 minutos todos los días fuera del horario escolar.

Dar a mis padres o el adulto que es responsable de mi bienestar todos los avisos e informaciones recibidas por mí de mi escuela todos los días.

Participar en actividades extra-curriculares para representar NMSA.

 

 

 

NMSA-Parent/Family Compact

NMSA-Parent/Family Compact

 

Neal Math and Science Academy and the parents of the students participating in activities, services, and programs funded by Title I, Part A of the Elementary and Secondary Education Act (ESEA), and NMSA students agree that this compact outlines how the parents, the entire school staff, and the students will share the responsibility for improved student academic achievement and the means by which the school and parents will build and develop a partnership that will:

Help the NMSA students achieve high standards

Ensure we meet our school’s mission and vision.

Mission: The NMSA community is dedicated to the social, emotional, and academic growth and success of all our students that they may thrive within a global society.  

Vision: We will create an environment that empowers all students to obtain high levels of achievement by setting rigorous expectations, implementing systems of support, and providing individualized learning experiences.

This school-parent compact is in effect during the 2015-2016 school year.

School Responsibilities

 

NMSA will:

 

  1. Provide high-quality curriculum and instruction in a supportive and effective learning environment that enables the participating children to meet the state’s student academic achievement standards as follows:

 

NMSA has established, or is establishing, a curriculum scope and sequence for every subject area. Each subject- whether related to core or otherwise, are aligned to Common Core Readiness Standards. NMSA delivers instruction to students based on student needs. In addition to our general courses that align with other Middle School level course offerings, we have 2 advanced courses for ELA and 2 advanced courses for Math that will allow students to earn high school level credit at the completion of the 2015-2016 school year. We also have an Advanced Science course for students in the 6th grade. Next year, we will roll out advanced Math and ELA classes at every grade level to ensure we are pushing our students to reach their potential.

NMSA also offers an array of intervention and instructional level courses so that our continuum of services meets the needs of all of our students. We have a Math and ELA intervention course that provide students with basic reading and phonemic development and adding and subtracting skills.

Everyday, students are provided additional time to experience enrichments such as recycling, coding, greenhouse planting, drama, music, etc..as well as time to work on fundamental skills such as sentence diagramming, novel studies, computer-based math programs that track and monitor student growth.

Each day, teachers meet with Instructional Coaches during Professional Learning Communities to monitor their classroom data. Teachers look for their individual student’s strengths and weaknesses and modify and adjust their instruction. Similarly, if and when teachers see a need arise in the classroom, they place students into groups within their classrooms to ensure the students are being challenged or supported effectively.

  1. Hold Student-Led Parent Conferences during which this compact will be discussed as it relates to the individual child’s achievement.  Specifically, those conferences will be held:
  1. Provide parents with frequent reports on their children’s progress.  Specifically, the school will provide reports as follows:

Parents 4 Student Success: October 8, 2015

Fall and Spring Conferences via Student Led Conferences: 11/23, 11/24, 3/23, 3/24

Parents 4 Student Success: February 4, 2016

Families 4 Student Success: May 24, 2016

 

  1. Provide parents reasonable access to staff.  Specifically, staff will be available for consultation with parents as follows:

 

Parents are able to connect with staff members at any time via phone or email listed on the school’s website. Additionally, teachers have set up communication systems such as Remind 101 and Classroom Dojo to communicate with families.

 

Parents are also able to request conferences with teachers anytime throughout the school year. Teachers have specific “plan” periods they can meet with parents and/or before or after school based on the parents’ requests.

 

Additionally, conferences at NMSA are scheduled unique to other buildings in the district. Our format is as such:

2 hours of Drop-In Conferences for 15 minutes each. At this time, parents/guardians can visit any of the teachers she/he desires to.

2 hours of Scheduled Team Conferences for 30 minutes each. These are Student Led. Students show artifacts that support their best work while teachers share the student’s strengths, areas needing improvement, and classroom and national assessment data. Parents can call in to set up these conferences. Teachers have a list of 10-15 families they call to request appointments with as well.

 

Finally, Families 4 Student Success provides the entire school community a chance to access staff. Staff members, alongside the partnership of our community partners (NCCP), develop engaging events in the evenings at least once a quarter. School data is shared. Individual student data is also shared coinciding with resources with interventions and strategies to help students continue growing at home.

  1. Provide parents opportunities to volunteer and participate in their child’s class and to observe classroom activities, as follows:

 

Parents are able to volunteer through NMSA’s Parent Teacher Organization and various grade level opportunities. During school-wide events parent/guardian participation is strongly preferred. We are able to support parents in the classroom through pre-planned activities and communication with teachers/Grade-level AP. Examples of participation would be during cultural assemblies, school clubs, and special classroom events. Our goal is to have parents always feel welcome in the school, while keeping an environment focused on student well-being and education.

Parent & Family Responsibilities

We, as parents, will support our student’s learning in the following ways:

Describe the ways in which parents will support their children’s learning, such as:

  • Monitoring attendance.
  • Monitoring amount of television children watch.
  • Participating, as appropriate, in decisions relating to my child’s education.
  • Promoting positive use of my child’s extracurricular time.
  • Staying informed about my child’s education and communicating with the school by promptly reading all notices from the school or the school district either received by my child or by mail and responding, as appropriate.
  • Serving, to the extent possible, on policy advisory groups, such as being the Title I, Part A parent representative on the school’s School Improvement Team, the Title I Policy Advisory Committee, the District-wide Policy Advisory Council, the State’s Committee of Practitioners, the School Support Team or other school advisory or policy groups.

Student Responsibilities

We, as students, will share the responsibility to improve our academic achievement and achieve the state’s high standards.  Specifically, we will:

Describe the ways in which students will support their academic achievement, such as:

  • Do my homework every day and ask for help when I need it.
  • Read at least 30 minutes every day outside of school time.
  • Give my parents or the adult who is responsible for my welfare all notices and information received by me from my school every day.
  • Participate in extra-curricular activities to represent NMSA.

School Date

Parent Date

Student Date

NMSA-Parent/Family Compact (NMSA Compacto)

NMSA-Parent/Family Compact

Click here for the PAC form.

 

Once you click submit, we will call you to come pick up your gift card! (Una vez que haga clic en enviar , nosotros le llamaremos para venir a recoger su tarjeta de regalo !)

 

Thanks!!! (Gracias!!)

MAP Celebrations!

Our preliminary data are looking great for our students! Today we did a shout out to the following students:

Congrats to Natalia F. for raising her Reading MAP score 55 pts!

Congrats to Lamont P. for raising his Reading MAP score 11 pts and Math MAP score 16 pts!

Congrats to Jorge Z. for raising his Reading MAP score 14 pts!

Congrats to Yovani M. for raising her Reading MAP score 14 pts!

Congrats to Josiah AH for for raising his Reading MAP score 20 pts!

Congrats to Itzel O. for raising her Reading MAP score 10 pts!

Congrats to Alex M. for raising his Reading MAP score 26 pts!

Congrats to Chantal P. for raising her Reading MAP score 15 pts!

Congrats to Nikkayla T. for raising her Reading MAP score 11 pts! 

12-10-15 Incident

Today, Thursday the 10th of December, the North Chicago Police Department canine unit visited Neal Math and Science Academy.  In order to ensure a safe and drug free environment for our NMSA community, we will have a canine unit return occasionally throughout the remainder of the school year. We are taking these preventative measures to maintain a high quality learning environment in order to support students’ personal and academic growth. 

Hoy, jueves 10 de diciembre, la unidad especializada en narcóticos del departamento de North Chicago visitó la escuela Neal Math & Science Academy.  Con el fin de asegurar un ambiente seguro libre de drogas para nuestra comunidad NMSA, tendremos la unidad especializada en narcóticos del departamento de North Chicago volver de vez en cuando durante el resto del año escolar.  Estamos tomando estas medidas preventivas para mantener un ambiente de aprendizaje de alta calidad en el crecimiento personal y académico de los estudiantes de apoyo .

Parent Advisory Committee Meeting 12/14

We want to invite any interested parent/guardian to our PAC meeting on December 14th @ 4PM. We will hold the meeting in the library. We will be looking at our AdvancED Stakeholder (parent/community) feedback and developing our mission/vision for our committee.

We will only meet for a little over an hour. We hope you can attend!

 

  • 1
  • 2